500x YES WE CAN — XL boek

Een boekontwerp over de 500 beloftes die Barack Obama tijdens zijn presidentiële campagne in 2008 maakte. 500x YES WE CAN staat symbool voor de belevenis van zijn campagne en bekritiseerd zijn geloofwaardigheid. Het boek is een zelf geïnitieerd project.

500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot

 

 

500x YES WE CAN

Het boek staat symbool voor de belevenis van zijn campagne en bekritiseerd zijn geloofwaardigheid. Zijn campagne was uitgesproken met opvallende oneliners en vooral heel veel beloftes. Naarmate de tijd vordert, zal zijn geloofwaardigheid langzaam wegebben.

Door het gekozen XL-formaat van het boek functioneert het boek wanneer het opengeslagen is, als een ‘bord’ met daarop verschillende boodschappen (zie foto’s).

–––––––––––

jaar: 2010
opdrachtgever: zelf geïnitieerd
formaat: 42 x 30 cm
pagina’s: 130
omslag: hardcover, garenloos gebrocheerd
papier: 160 gr. Super Gloss MC
print: R.S. Drukkerij
bindwerk: Boekbinderij Rietveld

  • t +31 (0)6 16361147

    info@robbertdegroot.nl

    Van Nideckstraat 18a1,

    3039 TM Rotterdam (NL)

  • Volg mij op Facebook voor ontwerpprocessen, nieuws en sneak-peeks! –––––––––––––––––––––––
  • Korte kennismaking

    Robbert de Groot Grafisch ontwerper, een creatieve studio voor grafisch ontwerp en het bedenken van goede ideeën. AANGENAAM! Opgericht in 2012 door Robbert de Groot (Dordrecht, 1988). Vanuit Rotterdam werk ik voor zowel voor culturele, non-profit, als voor commerciële opdrachtgevers. Mijn focus ligt op drukwerk.
  • Mijn werk karakteriseert zich door heldere concepten, functionele- en doeltreffende ontwerpen. Een simpel maar doordacht concept vormt de basis van een sterk en prikkelend ontwerp zonder poespas.
  • In het écht kennis maken voor een oriënterend gesprek? Heeft u een idee of wilt u werk zien? Neem contact op. Ik ben benieuwd naar uw verhaal! De koffie zal klaar staan! –––––––––––––––––––––––
  • Actueel

    Momenteel ben ik volop bezig met spannende projecten! Ik werk aan de overkoepelende huisstijl van een bedrijfsverzamelgebouw (voor o.a. creatieve ondernemers) in Amsterdam, waar nieuw leven in geblazen wordt d.m.v. een nieuw concept, renovatie en nieuwbouw. Voor een vernieuwd zorghuis (voor vitale ouderen) in Oudekerk a/d Amstel mag ik de nieuwe huisstijl ontwerpen. –––––––––––––––––––––––