500x YES WE CAN — XL boek

Een boekontwerp over de 500 beloftes die Barack Obama tijdens zijn presidentiële campagne in 2008 maakte. 500x YES WE CAN staat symbool voor de belevenis van zijn campagne en bekritiseerd zijn geloofwaardigheid. Het boek is een zelf geïnitieerd project.

500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot 500x-YES-WE-CAN_Robbert-de-Groot

 

 

500x YES WE CAN

Het boek staat symbool voor de belevenis van zijn campagne en bekritiseerd zijn geloofwaardigheid. Zijn campagne was uitgesproken met opvallende oneliners en vooral heel veel beloftes. Naarmate de tijd vordert, zal zijn geloofwaardigheid langzaam wegebben.

Door het gekozen XL-formaat van het boek functioneert het boek wanneer het opengeslagen is, als een ‘bord’ met daarop verschillende boodschappen (zie foto’s).

–––––––––––

jaar: 2010
opdrachtgever: zelf geïnitieerd
formaat: 42 x 30 cm
pagina’s: 130
omslag: hardcover, garenloos gebrocheerd
papier: 160 gr. Super Gloss MC
print: R.S. Drukkerij
bindwerk: Boekbinderij Rietveld

  • t +31 (0)6 16361147

    info@robbertdegroot.nl

    Van Nideckstraat 18a1,

    3039 TM Rotterdam (NL)

  • Volg mij op Facebook voor ontwerpprocessen, nieuws en sneak-peeks! –––––––––––––––––––––––
  • Korte kennismaking

    Robbert de Groot | Grafisch ontwerper, AANGENAAM! Opgericht in 2012 door Robbert de Groot (Dordrecht, 1988). Vanuit Rotterdam werk ik zowel aan culturele als aan commerciële opdrachten. Mijn werk bestaat uit het ontwerpen van huisstijlen/identiteiten, strategische campagnes, boeken, affiches, flyers, folders, brochures, websites en andersoortige publicaties.
  • Mijn werk karakteriseert zich door heldere concepten, eigenwijze- strategische- en functionele ontwerpen. Een simpel -maar doordacht- concept vormt de basis van een sterk, verrassend, relevant, prikkelend maar vooral bijzonder ontwerp zonder poespas. De papierkeuze, bind- en vouwwijze, typografie en details krijgen extra aandacht.
  • In het écht kennis maken voor een oriënterend gesprek? Heeft u een idee of wilt u werk zien? Neem contact op. Ik ben benieuwd naar uw verhaal! De koffie zal klaar staan! –––––––––––––––––––––––
  • Actueel

    Momenteel ben ik volop bezig aan spannende projecten! Ik werk aan een compleet huisstijl-pakket voor Euro Radar (grondonderzoek). Voor een oud bedrijfsverzamelgebouw in Amsterdam (waar nieuw leven in geblazen wordt d.m.v. renovatie en nieuwbouw) mag ik de nieuwe overkoepelende huisstijl maken. Ook voor de Rotterdamse tekstschrijver/journalist Najat Chaatouf mag ik haar identiteit ontwerpen! En als laatste werken we aan plattegronden van verschillende schepen voor Falck Rotterdam (Maasvlakte). –––––––––––––––––––––––