Ontwerp van een herkenbare en eerlijke identiteit voor het project Klushuizen Schiedam, in opdracht van Gemeente Schiedam, die zowel zegt waar het op staat als verleidend is en zich richt op de eigen invulling van de koper van een klushuis.
——
beneden: v.b. handmaakte testjes van verfvlekken, pen, stift etc.
KLUSHUIZEN SCHIEDAM IDENTITEIT
Een casco opgeknapte jaren 20-woning (12) kopen voor een spotprijs en dan de vrijheid hebben om de woning naar eigen behoefte, smaak, budget en inrichting ‘af maken’ of zelf ‘in te vullen’. Je moet vooral niet vies zijn om zelf te klussen. Dit staat centraal in de campagne. Daar komen veel vieze handen, klusvlekken en aantekeningen bij kijken, wat ik terug heb laten komen in de identiteit. De campagne is eerlijk en zegt waar het op staat. De realiteit wordt ingezet om te verleiden. De harde primaire kleuren doen je denken aan een bouwmarkt. Met deze kleuren worden verschillende kleurencombinaties gemaakt in de uitingen. Dit staat symbool voor verschillende invullingen van de kopers.
De letters in het logo zijn niet afgemaakt en staan symbool voor de eigen invulling. De laagdrempeligheid wordt veroorzaakt door de onderkast typografie om jonge klussers te verleiden.
–––––––––––
jaar: 2014
opdrachtgever(s): Gemeente Schiedam en Annemarie Sour
ontworpen items: logo/identiteit, brochure/krant, website, posters, flyers, Facebook-pagina, persbeelden, stadskaart, verschillende formulieren etc.