Gemeente Schiedam — Klushuizen Schiedam (campagne / identiteit)

Ontwerp van een herkenbare en eerlijke identiteit voor het project Klushuizen Schiedam, in opdracht van Gemeente Schiedam, die zowel zegt waar het op staat als verleidend is en zich richt op de eigen invulling van de koper van een klushuis.

 

Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper P11107032 Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper  Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Website_Klushuizen_Robbert-de-Groot_I-Mac Website_Klushuizen_Robbert-de-Groot_I-Mac Website_Klushuizen_Robbert-de-Groot_I-Mac Website_Klushuizen_Robbert-de-Groot_I-Mac Facebook_Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Facebook_Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Facebook_Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen_Robbert de Groot_I-Mac Klushuizen_Robbert-de-Groot_I-Mac E-flyer_Algemeen2 E-flyer2_Open Dag2 Flyer_verkocht_Robbert de Groot grafisch ontwerp

——
beneden: v.b. handmaakte testjes van verfvlekken, pen, stift etc.

Klushuizen Schiedam Klushuizen Schiedam Klushuizen Schiedam

 

 

KLUSHUIZEN SCHIEDAM IDENTITEIT

Een casco opgeknapte jaren 20-woning (12) kopen voor een spotprijs en dan de vrijheid hebben om de woning naar eigen behoefte, smaak, budget en inrichting ‘af maken’ of zelf ‘in te vullen’. Je moet vooral niet vies zijn om zelf te klussen. Dit staat centraal in de campagne. Daar komen veel vieze handen, klusvlekken en aantekeningen bij kijken, wat ik terug heb laten komen in de identiteit. De campagne is eerlijk en zegt waar het op staat. De realiteit wordt ingezet om te verleiden. De harde primaire kleuren doen je denken aan een bouwmarkt. Met deze kleuren worden verschillende kleurencombinaties gemaakt in de uitingen. Dit staat symbool voor verschillende invullingen van de kopers.

De letters in het logo zijn niet afgemaakt en staan symbool voor de eigen invulling. De laagdrempeligheid wordt veroorzaakt door de onderkast typografie om jonge klussers te verleiden.

–––––––––––

jaar: 2014
opdrachtgever(s): Gemeente Schiedam en Annemarie Sour
ontworpen items: logo/identiteit, brochure/krant, website, posters, flyers, Facebook-pagina, persbeelden, stadskaart, verschillende formulieren etc.

→ www.schiedam.nl

  • t +31 (0)6 16361147

    info@robbertdegroot.nl

    Van Nideckstraat 18a1,

    3039 TM Rotterdam (NL)

  • Volg mij op Facebook voor ontwerpprocessen, nieuws en sneak-peeks! –––––––––––––––––––––––
  • Korte kennismaking

    Robbert de Groot | Grafisch ontwerper, AANGENAAM! Opgericht in 2012 door Robbert de Groot (Dordrecht, 1988). Vanuit Rotterdam werk ik zowel aan culturele als aan commerciële opdrachten. Mijn werk bestaat uit het ontwerpen van huisstijlen/identiteiten, strategische campagnes, boeken, affiches, flyers, folders, brochures, websites en andersoortige publicaties.
  • Mijn werk karakteriseert zich door heldere concepten, eigenwijze- strategische- en functionele ontwerpen. Een simpel -maar doordacht- concept vormt de basis van een sterk, verrassend, relevant, prikkelend maar vooral bijzonder ontwerp zonder poespas. De papierkeuze, bind- en vouwwijze, typografie en details krijgen extra aandacht.
  • In het écht kennis maken voor een oriënterend gesprek? Heeft u een idee of wilt u werk zien? Neem contact op. Ik ben benieuwd naar uw verhaal! De koffie zal klaar staan! –––––––––––––––––––––––
  • Actueel

    Momenteel ben ik volop bezig aan spannende projecten! Ik werk aan een compleet huisstijl-pakket voor Euro Radar (grondonderzoek). Voor een oud bedrijfsverzamelgebouw in Amsterdam (waar nieuw leven in geblazen wordt d.m.v. renovatie en nieuwbouw) mag ik de nieuwe overkoepelende huisstijl maken. Ook voor de Rotterdamse tekstschrijver/journalist Najat Chaatouf mag ik haar identiteit ontwerpen! En als laatste werken we aan plattegronden van verschillende schepen voor Falck Rotterdam (Maasvlakte). –––––––––––––––––––––––