Gemeente Schiedam — Brochure Klushuizen Schiedam

Ontwerp van een herkenbare brochure, die zowel zegt waar het op staat als verleidend is, voor het project Klushuizen Schiedam, in opdracht van de Gemeente Schiedam en Annemarie Sour. Deze uiting is een onderdeel van een door mij ontworpen campagne en identiteit.

Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper  Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper Klushuizen-Schiedam_Robbert de Groot grafisch ontwerper

 

 

KLUSHUIZEN SCHIEDAM

Een casco opgeknapte jaren 20-woning (12) kopen voor een spotprijs en dan de vrijheid hebben om de woning naar eigen behoefte, smaak, budget en inrichting ‘af maken’ of zelf ‘in te vullen’. Je moet vooral niet vies zijn om zelf te klussen. Dit staat centraal in de campagne. Daar komen veel vieze handen, klusvlekken en aantekeningen bij kijken, wat ik terug heb laten komen in de identiteit. De campagne is eerlijk en zegt waar het op staat. De realiteit wordt ingezet om te verleiden. De harde primaire kleuren doen je denken aan een bouwmarkt. Met deze kleuren worden verschillende kleurencombinaties gemaakt in de uitingen. Dit staat symbool voor verschillende invullingen van de kopers.

De letters in het logo zijn niet afgemaakt en staan symbool voor de eigen invulling. De laagdrempeligheid wordt veroorzaakt door de onderkast typografie om jonge klussers te verleiden.

–––––––––––

ontworpen items: logo, identiteit, brochure / krant, website, posters, flyers, Facebook-pagina, persbeelden, stadskaart, verschillende formulieren et cetera.

jaar: 2014 / 240 x 340 mm / 24 pagina’s / papier binnenwerk: 80 gr. Hout Vrij Offset / oplage: 1500 / NL / bindwijze: geniet gebrocheerd / druk: Tripiti / techniek: offset / opdrachtgever: Gemeente Schiedam en Annemarie Sour

→ www.schiedam.nl

  • t +31 (0)6 16361147

    info@robbertdegroot.nl

    Van Nideckstraat 18a1,

    3039 TM Rotterdam (NL)

  • Volg mij op Facebook voor ontwerpprocessen, nieuws en sneak-peeks! –––––––––––––––––––––––
  • Korte kennismaking

    Robbert de Groot Grafisch ontwerper, een creatieve studio voor grafisch ontwerp en het bedenken van goede ideeën. AANGENAAM! Opgericht in 2012 door Robbert de Groot (Dordrecht, 1988). Vanuit Rotterdam werk ik voor zowel voor culturele, non-profit, als voor commerciële opdrachtgevers. Mijn focus ligt op drukwerk.
  • Mijn werk karakteriseert zich door heldere concepten, functionele- en doeltreffende ontwerpen. Een simpel maar doordacht concept vormt de basis van een sterk en prikkelend ontwerp zonder poespas.
  • In het écht kennis maken voor een oriënterend gesprek? Heeft u een idee of wilt u werk zien? Neem contact op. Ik ben benieuwd naar uw verhaal! De koffie zal klaar staan! –––––––––––––––––––––––
  • Actueel

    Momenteel ben ik volop bezig met spannende projecten! Ik werk aan de overkoepelende huisstijl van een bedrijfsverzamelgebouw (voor o.a. creatieve ondernemers) in Amsterdam, waar nieuw leven in geblazen wordt d.m.v. een nieuw concept, renovatie en nieuwbouw. Voor een vernieuwd zorghuis (voor vitale ouderen) in Oudekerk a/d Amstel mag ik de nieuwe huisstijl ontwerpen. –––––––––––––––––––––––