JLM Transportdiensten — Huisstijl

Ontwerp van huisstijl inclusief logo voor JLM Transportdiensten, in PMS-zilver druk met focus op dé specialiteit van het bedrijf: het bezorgen van pakketten plus materialiteit.

Robbert-de-Groot_JLM-Transportdiensten Robbert de Groot_JLM-Transportdiensten Robbert de Groot_JLM-Transportdiensten Robbert de Groot_JLM-Transportdiensten P1110747_2 Robbert de Groot_JLM-Transportdiensten Robbert de Groot_JLM-Transportdiensten Robbert de Groot_JLM-Transportdiensten

 

 

JLM TRANSPORTDIENSTEN

Het logo bestaat uit verschillende pakketten (met labels) die de letters JLM vormen. Die pakket-labels komen terug uitgebreid terug in de huisstijl en vormen de basis van de visitekaartjes. Het bedrijf wilt graag transparant zijn naar haar klanten, wat ik terug heb laten komen in het briefpapier door een lage opaciteit van het papier. De tactiliteit van het materiaal is cruciaal. Al het materiaal bestaat uit ongestreken papier en geven de huisstijl een kartonnen-pakketten-achtig-gevoel. Om het bedrijf allure te geven is gekozen voor een zilveren PMS-kleur, wat zorgt voor harmonie in de gehele huisstijl.

ontworpen items: logo, enveloppen, visitekaartjes, briefpapier.

–––––––––––––––––––––––––––––––

jaar: 2011
opdrachtgever: JLM Transportdiensten, Dordrecht
formaat briefpapier: 210 x 297 mm
papier briefpapier: 90 gr. Promail-houtvrij wit bankpost (lasergeschikt)
formaat envelop: 162 x 229 mm
papier enveloppen: 90 gr. zwart bankpost (C5-zonder venster, stripsluiting)
formaat visitekaartjes: 55 x 90 mm
papier visitekaartjes: 300 gr. zwart offset karton
oplage visitekaartjes: 500, enveloppen: 500, briefpapier: 1000, vervolgpapier: 500
druk: Drukkerij RAD
techniek: offset

 

  • t +31 (0)6 16361147

    info@robbertdegroot.nl

    Van Nideckstraat 18a1,

    3039 TM Rotterdam (NL)

  • Volg mij op Facebook voor ontwerpprocessen, nieuws en sneak-peeks! –––––––––––––––––––––––
  • Korte kennismaking

    Robbert de Groot | Grafisch ontwerper, AANGENAAM! Opgericht in 2012 door Robbert de Groot (Dordrecht, 1988). Vanuit Rotterdam werk ik zowel aan culturele als aan commerciële opdrachten. Mijn werk bestaat uit het ontwerpen van huisstijlen/identiteiten, strategische campagnes, boeken, affiches, flyers, folders, brochures, websites en andersoortige publicaties.
  • Mijn werk karakteriseert zich door heldere concepten, eigenwijze- strategische- en functionele ontwerpen. Een simpel -maar doordacht- concept vormt de basis van een sterk, verrassend, relevant, prikkelend maar vooral bijzonder ontwerp zonder poespas. De papierkeuze, bind- en vouwwijze, typografie en details krijgen extra aandacht.
  • In het écht kennis maken voor een oriënterend gesprek? Heeft u een idee of wilt u werk zien? Neem contact op. Ik ben benieuwd naar uw verhaal! De koffie zal klaar staan! –––––––––––––––––––––––
  • Actueel

    Momenteel ben ik volop bezig aan spannende projecten! Ik werk aan een compleet huisstijl-pakket voor Euro Radar (grondonderzoek). Voor een oud bedrijfsverzamelgebouw in Amsterdam (waar nieuw leven in geblazen wordt d.m.v. renovatie en nieuwbouw) mag ik de nieuwe overkoepelende huisstijl maken. Ook voor de Rotterdamse tekstschrijver/journalist Najat Chaatouf mag ik haar identiteit ontwerpen! En als laatste werken we aan plattegronden van verschillende schepen voor Falck Rotterdam (Maasvlakte). –––––––––––––––––––––––