Haags Gemeentearchief — Maak geen schijnbeweging

Affichewedstrijd: De poster is één van de winnaars en is tentoongesteld tijdens de openbare tentoonstelling Iedereen = anders (ter gelegenheid van de Roze Zaterdag en Roze Week, Den Haag) in De Affiche Galerij (Haagse tramtunnel, Spui). De focus ligt op het moeilijke proces van het ‘uit de kast komen’. In opdracht van De Affiche Galerij, Haags Gemeentearchief.

Robbert-de-Groot_Maak-geen-schijnbeweging_Iedereen=anders Robbert-de-Groot_Maak-geen-schijnbeweging_Iedereen=anders Robbert-de-Groot_Maak-geen-schijnbeweging_Iedereen=anders Robbert-de-Groot_Maak-geen-schijnbeweging_Iedereen=anders

 

MAAK GEEN SCHIJNBEWEGING

In mijn poster Maak geen schijnbeweging zijn de harige benen van een man in groen-gele sportkleding te zien wat tevens de kleuren zijn van Den Haag. Tijdens het voetballen maakt de man een ‘schaarbeweging’ (schijnbeweging om een tegenstander op het verkeerde been te zetten). Maar er klopt iets niet aan de man. Hij draagt vrouwen schoenen die hem duidelijk niet passen. Doel van de poster; wees jezelf, maak geen schijnbeweging.

–––––––––––

jaar: 2009
affichewedstrijd:
Grafisch Ontwerpen studenten van kunstacademies in Nederland en België
opdrachtgever(s): De Affiche Galerij, Haags Gemeentearchief
tentoonstelling: Iedereen = anders (6 juni – 6 juli 2009)
medium: poster
formaat: 841 x 594 mm
print: IVA Groep

→ www.denhaag.nl/DeAfficheGalerij

  • t +31 (0)6 16361147

    info@robbertdegroot.nl

    Van Nideckstraat 18a1,

    3039 TM Rotterdam (NL)

  • Volg mij op Facebook voor ontwerpprocessen, nieuws en sneak-peeks! –––––––––––––––––––––––
  • Korte kennismaking

    Robbert de Groot | Grafisch ontwerper, AANGENAAM! Opgericht in 2012 door Robbert de Groot (Dordrecht, 1988). Vanuit Rotterdam werk ik zowel aan culturele als aan commerciële opdrachten. Mijn werk bestaat uit het ontwerpen van huisstijlen/identiteiten, strategische campagnes, boeken, affiches, flyers, folders, brochures, websites en andersoortige publicaties.
  • Mijn werk karakteriseert zich door heldere concepten, eigenwijze- strategische- en functionele ontwerpen. Een simpel -maar doordacht- concept vormt de basis van een sterk, verrassend, relevant, prikkelend maar vooral bijzonder ontwerp zonder poespas. De papierkeuze, bind- en vouwwijze, typografie en details krijgen extra aandacht.
  • In het écht kennis maken voor een oriënterend gesprek? Heeft u een idee of wilt u werk zien? Neem contact op. Ik ben benieuwd naar uw verhaal! De koffie zal klaar staan! –––––––––––––––––––––––
  • Actueel

    Momenteel ben ik volop bezig aan spannende projecten! Ik werk aan een compleet huisstijl-pakket voor Euro Radar (grondonderzoek). Voor een oud bedrijfsverzamelgebouw in Amsterdam (waar nieuw leven in geblazen wordt d.m.v. renovatie en nieuwbouw) mag ik de nieuwe overkoepelende huisstijl maken. Ook voor de Rotterdamse tekstschrijver/journalist Najat Chaatouf mag ik haar identiteit ontwerpen! En als laatste werken we aan plattegronden van verschillende schepen voor Falck Rotterdam (Maasvlakte). –––––––––––––––––––––––