Albert Zwaan — Tentoonstellingscampagne Stadslandschappen

In het opvallende A3-formaat; ontwerp van een prikkelende en heldere tentoonstellingcampagne voor de solo-tentoonstelling Stadslandschappen door beeldend kunstenaar Albert Zwaan. De tentoonstelling bestaat –zoals de titel al aangeeft– uit een verzameling schilderijen van diverse stadslandschappen van 2008 – 2014.

Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp Tentoonstellingscampagne_Albert-Zwaan_Robbert-de-Groot-grafisch-ontwerp

 

 

TENTOONSTELLINGSCAMPAGNE EN IDENTITEIT

jaar: 2014
opdrachtgever(s): Beeldend kunstenaar Albert Zwaan en Galerie Witt
formaat uitnodigingen: A3 (uitgevouwen)
oplage uitnodigingen: 500
papier uitnodigingen: 150 gr. Biotop
print uitnodigingen: IVA Groep/techniek: Xerox

formaat tentoonstellingstekst: A4 (uitgevouwen)
oplage tentoonstellingstekst: 500
papier tentoonstellingstekst: 250 gr. Biotop
print tentoonstellingstekst: IVA Groep/techniek: Xerox

formaat vervolgposters: A2 (3 varianten)
papier vervolgposters: 250 gr. Biotop
print: IVA Groep/techniek: Xerox

ontworpen items: beeldmerk, vouwposters/uitnodigingen, digitale uitnodigingen, tentoonstellingstekst, 3 vervolgposters, Facebook.

→ www.albertzwaan.nl

 

  • t +31 (0)6 16361147

    info@robbertdegroot.nl

    Van Nideckstraat 18a1,

    3039 TM Rotterdam (NL)

  • Volg mij op Facebook voor ontwerpprocessen, nieuws en sneak-peeks! –––––––––––––––––––––––
  • Korte kennismaking

    Robbert de Groot | Grafisch ontwerper, AANGENAAM! Opgericht in 2012 door Robbert de Groot (Dordrecht, 1988). Vanuit Rotterdam werk ik zowel aan culturele als aan commerciële opdrachten. Mijn werk bestaat uit het ontwerpen van huisstijlen/identiteiten, strategische campagnes, boeken, affiches, flyers, folders, brochures, websites en andersoortige publicaties.
  • Mijn werk karakteriseert zich door heldere concepten, eigenwijze- strategische- en functionele ontwerpen. Een simpel -maar doordacht- concept vormt de basis van een sterk, verrassend, relevant, prikkelend maar vooral bijzonder ontwerp zonder poespas. De papierkeuze, bind- en vouwwijze, typografie en details krijgen extra aandacht.
  • In het écht kennis maken voor een oriënterend gesprek? Heeft u een idee of wilt u werk zien? Neem contact op. Ik ben benieuwd naar uw verhaal! De koffie zal klaar staan! –––––––––––––––––––––––
  • Actueel

    Momenteel ben ik volop bezig aan spannende projecten! Ik werk aan een compleet huisstijl-pakket voor Euro Radar (grondonderzoek). Voor een oud bedrijfsverzamelgebouw in Amsterdam (waar nieuw leven in geblazen wordt d.m.v. renovatie en nieuwbouw) mag ik de nieuwe overkoepelende huisstijl maken. Ook voor de Rotterdamse tekstschrijver/journalist Najat Chaatouf mag ik haar identiteit ontwerpen! En als laatste werken we aan plattegronden van verschillende schepen voor Falck Rotterdam (Maasvlakte). –––––––––––––––––––––––