euroradar + Robbert de Groot

Visuele identiteit
euroradar

Branche:
Bodemonderzoek, zakelijke dienstverlening

Communicatiemiddel(en):
Logo, identiteit, meerdere enveloppen, briefpapier, visitekaartjes, compliment-card, e-mailing, wagenpark, pennen, werkkleding

Introductie

euroradar is de nieuwe naam van Beobom. Het is dé specialist op het gebied van explosievenopsporing en van ondergrondse bodemvreemde materialen zoals kabels en leidingen, archeologische structuren, geologische overgangen, milieukundige vervuiling en explosieven. Het woord ‘radar’ in de nieuwe bedrijfsnaam kan slaan op meerdere dingen waardoor het niet direct duidelijk is wat euroradar doet. Tijd voor helderheid.

Vraag

Ontwikkel een passende en complete huisstijl, inclusief een nieuw logo, wat de meerdere specialismen communiceert en die ook aansluit bij de doelgroep. Een huisstijl die ik uitwerktte in verschillende middelen.

Oplossing

Waar sta je voor? Waarom doe je wat je doet? Ik hielp euroradar met het concreet maken van het nieuwe merk. Omdat het woord ‘radar’ in de nieuwe bedrijfsnaam kan slaan op meerdere dingen, bedacht ik om ‘grond’ als uitgangspunt te nemen om duidelijkheid te scheppen in de communicatie. De visuele identiteit bestaat uit 2 kleuren: bruin en fluor-oranje. Bruin staat voor grond en aarde. Maar ook voor betrouwbaarheid en is neutraal. Fluor-oranje grijpt de aandacht, heeft een hoge attentiewaarde én brengt het geheel in balans.

De tekst in het logo verdwijnt optisch onder de grond, refererend naar kernwerkzaamheden. De 5 typen specialismen (explosieven, archeologie, kabels & leidingen, milieuverontreiniging) kregen een eigen icoon om helder te kunnen communiceren wat ze doen.

Resultaat

Een breed scala aan middelen: identiteit met logo, meerdere enveloppen, briefpapier, visitekaartjes, compliment-card, emailing, 2 bussen, pennen, buiten-werkkleding en binnenkleding. Maar bovenal een onderscheidende visuele identiteit met een verrassend kleurenpalet. Door de kraakheldere visuele identiteit is het direct duidelijk wat euroradar precies doet en wie ze zijn. Klanten weten waar ze aan toe zijn. De nieuwe identiteit draagt bij aan een krachtige positionering.

“Het resultaat is een frisse nieuwe huisstijl met lef. Onze doelstellingen zijn behaald. De opdracht is fantastisch uitgevoerd. Daarnaast is Robbert super professioneel en tegelijkertijd lekker informeel.”

– Frank Barink
Directeur euroradar

Deel dit project met een vriend, kennis of collega

Ik vertel je graag meer over dit project!