Niet mijn maar onze aanpak

stap 1 Kennismaking

Een goed eindresultaat begint met een degelijke kennismaking. Het liefst kom ik bij je langs om sfeer te proeven. Zo leer ik jou, het bedrijf en je klanten goed kennen. Ik luister naar je idee, ambitie of knelpunten. Ik kan je ook helpen bij het helder krijgen van wensen en doelen. Een goed ontwerp is immers ‘gebouwd’ op luisteren, vragen stellen, onderzoek, analyse en samenwerking. Samen bepalen we doelstellingen en welke communicatiemiddelen daar goed bij passen. Komen we tot een plan waarbij fotografie nodig is, of tekst? Ik verzorg het voor je. Ik werk samen met vakmensen in diverse disciplines.

stap 2 Offerte, afspraken & planning

Nu zijn de contouren van de opdracht zichtbaar en kan ik een vrijblijvende offerte maken. Na een akkoord gaan we aan de slag met de planning en maken we goede afspraken over het budget en de verwachtingen. Samen maken we een tijdsplanning met wát wanneer klaar moet zijn en welke aanleverdeadlines daarbij horen. Dit geeft rust en duidelijkheid voor beide partijen. Op naar stap 3: ‘Wat-maakt-jou-uniek-sessie’.

stap 3 Wat-maakt-jou-uniek-sessie

Ik neem je mee op ontdekkingstocht. Een tocht om achter de kracht en het unieke van jouw organisatie -oftewel je merk- te komen. Deze tocht noem ik de ‘wat-maakt-jou-uniek-sessie’. Deze sessie is niet alleen verhelderend voor mij maar ook voor jou. Ik vraag je het hemd van het lijf waarbij ik niets voor lief neem. Denk o.a. aan vragen als: ‘Waar sta je voor?’ ‘Wat is je motivatie? ‘Wat bied je je doelgroep aan? Hoe beter ik dit begrijp, hoe beter het ontwerp of oplossing. Deze input legt de fundering voor stap 4: Kernidee & creatie.

stap 4 Kernidee & creatie

Het bedenken van het kernidee op basis van de antwoorden uit de ‘wat-maakt-jou-uniek-sessie’ is de volgende stap. Hierbij zet ik al mijn creativiteit, kennis, ervaring, kunde en enthousiasme in. Met dit idee wil ik het verhaal van jou of je bedrijf zo goed mogelijk vertellen. Vanuit het kernidee heb ik een goed vertrekpunt voor een visueel onderzoek. Ik maak een vertalingsslag naar een vorm (of ontwerp) waarbij de doelen behaald worden. De functie bepaalt de vorm.

stap 5 Presentatie & selecteren

Ik maak één of meerdere conceptvoorstellen waaruit jij je favoriet mag kiezen. Deze presenteer ik het liefst live waardoor het ontwerp gaat leven! Ik hoor graag waarom iets je wel of niet aanspreekt, zodat ik écht iets kan maken wat past bij je zakelijk DNA en aansluit bij de doelgroep. Hier mag je best even over nadenken. Op basis van deze feedback werken we samen naar één definitief ontwerp toe tot je helemaal tevreden bent met het ontwerp. In deze fase is er nauw contact.

stap 6 Ontwikkeling & productie

Helemaal tevreden? Dan maken we jouw keuze definitief. Het ontwerp wordt nu klaargemaakt voor lancering in toegepaste vorm. Als website, logo, brochure of boek bijvoorbeeld. Ik check en dubbelcheck. Het ontwerp gaat voor een laatste check nog een keer langs jou. Hierna volgen er eventuele correctierondes. In het geval van b.v. een boek kan ik ook de eventuele drukwerkbegeleiding op mij nemen om de kwaliteit te bewaken en jou alles uit handen te nemen.

stap 7 Lancering

We werken samen naar het grote moment: de oplevering! Het drukken van je boek, het lanceren van je campagne of het plaatsen van je banner. Hier doen we het allemaal voor. Het is belangrijk om samen even stil te staan bij dit feestelijke moment.

stap 8 Eventuele evaluatie en doorontwikkeling

Wat is achteraf de respons van het publiek? Werkt het ontwerp? Kan het nog beter? Heeft het effect gehad? Deze vragen kan ik je vragen in een evaluatiegesprek. Ik voel mij namelijk verantwoordelijk voor het resultaat. Heb je een nieuwe vraag? Dan onderzoek ik deze met net zo veel plezier als bij de kennismaking.

Heb ik je interesse gewekt? Wil je meer werk zien?
Of gewoon een kop koffie drinken? Neem contact op.