Ik werk niet voor je, maar mét je

Stap 1 – Kennismaken & offerte

Alles begint met een goed gesprek. Ik ben heel benieuwd naar je wensen, jouw wereld en die van je doelgroep. Wie ben je? Wat wil je bereiken? Is dit de juiste manier? Hoe beter ik jouw wereld begrijp, hoe beter de ontwerpoplossing. Komen we uit op een plan waarbij bijvoorbeeld fotografie nodig is, of tekst? Ik regel het voor je. Als duidelijk is wat de opdracht gaat zijn, kan ik een vrijblijvende offerte maken.

STAP 2 – PLANNING & AFSPRAKEN

Na een akkoord gaan we aan de slag met de planning. We spreken af wanneer wát klaar moet zijn, en wie wát gaat doen. Dan weten we beide waar we aan toe zijn. Ook vind ik het belangrijk meteen goede afspraken te maken over het budget en de communicatie.

Stap 3 – Wat-maakt-jou-uniek-sessie (bij huisstijlen)

Bij het ontwikkelen van huisstijlen neem ik je bij voorkeur mee op ontdekkingstocht om achter het unieke karakter van de organisatie te komen. Ik wil relevantie zichtbaar maken en hierin ga ik altijd uit van wat een organisatie uniek maakt. Relevante authenticiteit zorgt voor verbinding met je doelgroep. Deze ontdekkingstocht noem ik de ‘wat-maakt-jou-uniek-sessie’. Ik haal je organisatie door de molen en leg je wortels bloot. Ik vraag je het hemd van het lijf waarbij ik niets voor lief neem. Hoe beter ik je begrijp, hoe beter je huisstijl wordt. Weet je al precies waar je huisstijl over moet gaan? Ook prima natuurlijk!

STAP 4 – ONDERZOEK, CONCEPT & CREATIE

Nadat de relevante feiten zijn gefilterd start ik met onderzoeken en conceptdenken; een creatief en noodzakelijk proces dat leidt tot oorspronkelijke uitgangspunten en ideeën. Dit legt de fundering waarop het uiteindelijke ontwerp wordt gebouwd. Als het concept rond is, ga ik aan de slag met de vormgeving. Ik ontwikkel verschillende conceptvoorstellen met verschillende invalshoeken.

Stap 5 – Presentatie & keuzes maken

De conceptvoorstellen presenteer ik live of via de mail, afhankelijk van het medium. Je krijgt mijn beste voorstellen (vaak 2 à 3) te zien. Hieruit mag jij je favoriet kiezen. Zit hét juiste ontwerp er al bij? Of wil je liever iets aanpassen? Bedenk dan goed wat er aangepast moet worden: het uitgangspunt, de vormgeving als geheel of misschien een detail? Denk hier gerust even over na. Ik ga door tot je helemaal tevreden bent.

Stap 6 – Ontwikkeling & productie

Helemaal tevreden? Dan maken we je keuze definitief. Het ontwerp wordt definitief uitgewerkt en klaargemaakt. Ik check en dubbelcheck. Het ontwerp gaat voor een laatste check nog een keer langs jou om eventuele fouten te spotten. Ik maak digitale ontwerpbestanden gereed zodat de uitvoerder precies weet wat er moet gebeuren. Indien nodig begeleid ik het gehele productieproces.

Stap 7 – Lancering

We werken samen naar het grote moment: de oplevering! Het drukken van je boek, het lanceren van je campagne of het plaatsen van je banner. Hier doen we het allemaal voor. Het is belangrijk om samen even stil te staan bij dit feestelijke moment.

Stap 8 – Eventuele evaluatie en doorontwikkeling

Wat is achteraf de respons van het publiek? Werkt het ontwerp? Kan het nog beter? Heeft het effect gehad? Deze vragen kunnen we behandelen in een evaluatie. Ik voel mij namelijk verantwoordelijk voor het resultaat. Heb je een nieuwe vraag? Dan onderzoek ik deze met net zo veel plezier als bij de kennismaking.

Wil jij met mij het verschil maken?
Ik hoor graag van je.