Opdrachtgever
Euroradar
Communicatiemiddelen
Huisstijl/visuele identiteit met logo, iconen, meerdere enveloppen, briefpapier, visitekaartjes, compliment-card, e-mailing, wagenpark, pennen, banners, werkkleding etc.
Diensten
Grafisch ontwerp, illustratie, identity design, branding, advies
Euroradar is de nieuwe naam van Beobom en groeit hard. Het is inmiddels dé specialist in Nederland op het gebied van explosievenopsporing en van ondergrondse bodemvreemde materialen zoals kabels en leidingen, archeologische structuren, geologische overgangen, milieukundige vervuiling en explosieven.
Ontwikkel een passende en complete huisstijl, inclusief een nieuw logo, voor onze scale-up. We willen een visuele identiteit en huisstijl waar we jaren mee vooruit kunnen.
Waar sta je voor? Waarom doe je wat je doet? Ik hielp Euroradar met het concreet maken van het nieuwe merk. Omdat het woord ‘radar’ in de nieuwe bedrijfsnaam kan slaan op meerdere dingen, bedacht ik om ‘grond’ als uitgangspunt te nemen om duidelijkheid te scheppen in de communicatie. De visuele identiteit bestaat uit 2 basiskleuren: bruin en fluor-oranje. Bruin staat voor grond en aarde. Fluor-oranje grijpt de aandacht, heeft een hoge attentiewaarde én brengt het geheel in balans. Al met al een stoere, opmerkelijke en onderscheidende kleurencombinatie.
De visitekaartjes zijn een mooi voorbeeld van de toepassing van de intense kleur oranje aan de zeikanten van de kaartjes.
Logo
De letters in het logo verdwijnen optisch onder de grond, refererend naar kernwerkzaamheden. De 5 typen specialismen (explosieven, archeologie, kabels & leidingen, milieuverontreiniging) kregen een eigen icoon om helder te kunnen communiceren wat ze doen. Tevens geven de iconen een extra laag en speelsheid aan de gehele stijl.
Een breed scala aan communicatiemiddelen: identiteit met logo, meerdere enveloppen, briefpapier, visitekaartjes, compliment-card, e-mailing, wagenpark, pennen, buiten-werkkleding en binnenkleding etc. Maar bovenal een opmerkelijke visuele identiteit met een eigen karakter en onderscheidend kleurenpalet. Door de kraakheldere en herkenbare visuele identiteit is het direct duidelijk wat Euroradar precies doet en wie ze zijn.