Hi! Ik ben Robbert de Groot (Dordrecht, 1988), grafisch ontwerper én merkdenker met een gedurfde kijk op design en met hart voor merken die positief bijdragen aan een eerlijkere, gezondere en vriendelijkere wereld. Een creatieve en 100% betrokken maker van positieve verandering met drive voor werk dat mensen en de wereld om ons heen vooruit helpt. Samen brengen we ambities tot leven.
Gevormd als ontwerper in Rotterdam. Afgestudeerd aan de internationaal toonaangevende Willem de Kooning Academie en sindsdien werkzaam als ontwerper in verschillende vormen: senior grafisch ontwerper bij een branding agency, freelancer bij communicatiebureaus en zelfstandig grafisch ontwerper onder de naam Studio Robbert de Groot+.
In co-creatie met klanten maak ik creatief, opmerkelijk, karakteristiek, uitgesproken en effectief werk. Doordacht, doordringend tot de kern en onconventioneel waar het kan. Functioneel zonder poespas met extra aandacht voor typografie, kleur, materiaal en ervaring. Analyse en eenvoud in idee zijn de belangrijkste vertrekpunten van mijn ontwerpproces. De basis van verbindende communicatie dat je doelgroep bereikt én blijft hangen.
Graag word ik zo vroeg mogelijk betrokken, als alles nog bedacht moet worden. We kijken samen naar de kern. Want, wie ben je eigenlijk? Wat drijft je? Wat maakt je uniek? Wat en wie wil je bereiken? Is dit de juiste manier? Hoe beter ik je begrijp, hoe beter de oplossing. Ik daag je uit om anders te kijken, we ontdekken potentie, verkennen nieuwe mogelijkheden en bepalen richting. Waar nodig ben ik wendbaar en betrek ik gelijkgestemde externe specialisten uit andere creatieve disciplines.
Mijn ontwerpstudio aan huis, gelegen rondom het centrum van Dordrecht, is niet groot maar wél inspirerend, persoonlijk, speels en informeel qua sfeer. Vanuit hier werk ik door heel het land en zelfs daarbuiten. Ik beschouw deze ruimte niet als alleen de plek waar ik zelf creëer, maar ook als de plek waar ik kan samenwerken en ideeën kan delen met opdrachtgevers en creatieve partners.
Ik werk voor ambitieuze klanten die willen werken aan een eerlijkere, gezondere en vriendelijkere wereld. Merken die willen veranderen, naar een hoger niveau willen, toekomstbestendig, herkenbaar en onderscheidend van de massa durven zijn. Van kunst- en cultuurinstellingen tot zorginstellingen en van onderwijsorganisaties tot ethische commerciële merken. Een langdurige relatie opbouwen vind ik belangrijk voor je groeiproces, maar één raak project kan net zo effectief zijn.