Opdrachtgever
BPM | bouwprojectmanagement
Diensten
Waardenbepaling, concept, grafisch ontwerp, branding, brand identity design, UI design, UX design, art direction, fotobeleid, advies en productiebegeleiding
Communicatiemiddelen
Huisstijl/visuele identiteit met logo, pay-off, website, visitekaartjes, briefpapier, Word-sjablonen, memo-brief, email handtekening, naambordje, diverse enveloppen
Samenwerkingen
Technische realisatie website: Stefan Peek
Teksten: Maya Fischer
Fotografie: Esther Jumelet
BPM bouwprojectmanagement is een eenmansbedrijf dat actief is met projectmanagement in de Infra-, Bouw- en Industriemarkt. BPM levert zijn dienstverlening aan opdrachtgevers en opdrachtnemers. Het onderscheidt zich door de focus te leggen op mensgericht professionele integrale samenwerking. Nadat eigenaar Ferry de Bruin 30 jaar in dienst heeft gewerkt in de Bouwsector staat hij nu op het punt om voor zichzelf te beginnen. Mij werd gevraagd zijn complete branding te ontwikkelen, inclusief zijn website.
Ontwikkel een passende visuele identiteit en huisstijl die aansluit bij het zakelijke DNA van BPM. Vertaal dit vervolgens in diverse communicatiemiddelen, zowel offline- als online.
BPM bereikt vooral zijn doelen door het verbinden van de juiste mensen, het formeren van de beste formaties. Deze relevante werkwijze was daarom ook direct mijn uitgangspunt voor de nieuwe branding. Ik bedacht een koppelingssysteem wat verbindingen legt tussen mensen en bedrijven. Dit systeem bestaat uit losse elementen. Ieder los element staat symbool voor een persoon of bedrijf. Eenmaal samen gekomen vormen ze één logo. Het is een stijl geworden waarin kennis, ervaring, verbinding en de doelstellingen van BPM samenkomen.
Website
Voor de website koos ik voor een one-page website, zonder al te veel info en zonder poespas. De site is volledig afgestemd op samen gestelde doelen, zet het verhaal van BPM kort en krachtig neer, wekt vertrouwen en maakt het gemakkelijk contact op te nemen. Voor de fotoaanpak koos ik voor onderscheidende zwart-wit fotografie, wat mooi werkt op de website.
Een onderscheidende visuele identiteit/huisstijl dat de essentie van BPM weerspiegelt: mensgericht integrale samenwerking. De huisstijl geeft BPM een unieke menselijke positionering in contrast met de enorme complexe projecten waar BPM aan werkt. Een onderscheidend leitmotiv vergelijkend met zijn concurrenten. De branding en website ontvingen veel positieve reacties en werd een voorbeeld van de ambities van BPM bouwprojectmanagement.
We blijven betrokken bij het onderhoud en verbeteren van de website: we kijken naar updates en welke conversie optimalisaties gewenst zijn.
Bekijk de live website: www.bruinpm.nl