Klant
Enexis Groep
Opdrachtgever
Full Frame (film- en contentstrategiebureau)
Diensten
Wervingscampagne, grafisch ontwerp, campaign identity design, advies
Communicatiemiddelen
Postercampagne, diverse posters, flyers, roll-up banners, social media en online advertentiecampagne
Samenwerking
Film en copy: Full Frame
Fotografie: Bjorn Staps
Energiebedrijf Enexis Groep biedt iedereen altijd toegang tot energie. Of ze nu werken aan de betrouwbaarheid van het net van vandaag of nadenken over het ontwerp van het energiesysteem van de toekomst. Alles is erop gericht zoveel mogelijk klanten aan te sluiten en te voorzien van steeds meer duurzame energie. Dag en nacht staan ze klaar om op een veilige manier licht en warmte te brengen in grote delen van Nederland.
Nu staan ze misschien wel voor de grootste uitdaging ooit: een enorme uitbreiding van hun netwerk vanwege de energietransitie. Hier schuilt veel techniek achter en hier zijn werknemers voor nodig. Enexis Groep heeft een aantal Open Dagen georganiseerd in hun beroepspraktijk-hallen om potentiële nieuwe werknemers kennis te laten maken met de techniek die schuilt achter hun netwerk.
Hoe kunnen we onze doelgroep prikkelen, enthousiasmeren en activeren te komen naar onze Enexis Open Dagen? En via welke kanalen bereiken we ze?
Door middel van fotografie (en film) brengen we de huidige technische werknemers in beeld en zetten ze heroïsch en stoer neer. Stoere en krachtig overkomende werknemers die jou toegang geven tot energie. Deze manier van communiceren prikkelt en activeert de jonge doelgroep om ook stoer te zijn en naar de Open Dagen te gaan.
In opdracht van Full Frame mocht ik het grafische deel van de campagne bedenken en ontwerpen binnen de Enexis-huisstijl. Binnen de gestelde kaders van de huisstijl zocht ik de grenzen op van de beeldtaal, ondersteunend aan het concept en altijd in dienst van de beoogde doelen. Door ingrepen te doen zoals o.a. het spelen met tekstkaders, het buiten de kaders treden van de typografie en het inzetten van hoofdletters versterkt het de boodschap en de stoere fotografie.
Zowel online als offline, deze multimediale wervingscampagne heeft het allemaal. Concept, uitvoering, film, fotografie, posters, flyers, roll-up banners, social media en online advertentiecampagne.
Een activerende en stoere campagne met sterke fotografie in combinatie met de juiste grafische beeldtaal. Een campagne met een duidelijke boodschap die de juiste potentiële medewerkers aanspreekt en triggert zich aan te melden voor de Open Dagen.
De resultaten van het bereik op o.a. social media zijn nog niet bekend.