Opdrachtgever
Netwerk Dordtse Helden
Diensten
Waardenbepaling, brand identity design, branding, grafisch ontwerp, fotobeleid, UI design, UX design, advies
Communicatiemiddelen
Visuele identiteit met logo, website, roll-up banners, visitekaartjes, folders, (e)flyers, social media templates, certificaat, ansichtkaarten, totebag en meer
Samenwerking
Technische realisatie website: Victor van Rijn
Dordtse Helden inspireert jongeren uit Dordrecht om betrokken te zijn op hun medemens en stimuleert hen om hun kwetsbare stadsgenoten te ontmoeten. Jongeren ontdekken hun drijfveren en talenten en worden geïnspireerd om zich in te zetten voor de Dordtse samenleving.
Ontwikkel een nieuwe visuele identiteit en huisstijl (met logo) en website. Laat het aansluiten bij onze identiteit en aansluiten bij onze doelgroepen. Zowel offline- als online. Het doel is meer zichtbaarheid in Dordrecht en meer aanmeldingen door potentiële Dordtse Helden.
De naam Dordtse Helden klinkt als een team van superhelden, en dat zijn het ook. De associatie met superhelden zorgt er mede voor dat het een naam is waar je even van opkijkt en wat blijft hangen. De branding volgt de eigenschappen op van de naam. Sterke kleurencombinaties die prikkelen, opvallen maar ook kwaliteit uitstralen. Een uitgesproken, levendige en speelse stijl die met name aansprekend is voor de jonge doelgroepen, de doelgroep waar op is gefocust. Hierdoor verbindt het jongeren met vrijwilligerswerk. Naast deze doelgroep bedienen we ook een publiek van donateurs en samenwerkingspartners.
De mannetjes in o.a. het logo staan symbool voor zowel de hulpverlener als de hulpontvanger. Wanneer een mannetje een slag gedraaid wordt, is het mannetje ineens een praatwolkje uit een superhelden strip. Deze worden ingezet om teksten uit te lichten. Bijzonder functioneel dus. Het gekozen lettertype wordt ingezet als belangrijk branding-element.
Website
De nieuwe website is gericht op jongeren betrekken, inspireren, activeren en verbinden aan vrijwilligerswerk.
Mooi, maar heeft de rebranding ook gewerkt? De jonge Dordtse Helden zelf zijn erg te spreken over de stijl, de sfeer spreekt ze aan en sluit aan bij hun belevingswereld. De visuele identiteit – met website, blijkt bovendien niet alleen jongeren aan te spreken, maar ook hun ouders. Die vaak een grote invloed hebben op hun kinderen en hun besluiten. Andere doelgroepen zoals donateurs en samenwerkingspartners vinden de huisstijl professioneel en het wekt vertrouwen op.
De eerste resultaten van de website zijn veelbelovend. Er wordt veel meer contact opgenomen door potentiële Dordtse Helden dan voorheen. Het aantal aanmeldingen via de website, door jongeren, is enorm gestegen. De site wordt drukker bezocht en ook worden er meer donaties gedaan. Voor potentiële samenwerkingspartners wekt de website vertrouwen en helpt ze over de drempel om te gaan samenwerken. En we blijven continu betrokken bij het onderhoud en de doorontwikkeling van de website: we kijken regelmatig welke conversie optimalisaties gewenst zijn en geven advies rondom SEO optimalisatie.
Bekijk de live website: www.netwerkdordtsehelden.nl