Opdrachtgever
Oerigine selfcare
Diensten
Branding, waardenbepaling, identity design, logo ontwerp, communicatieadvies
Communicatiemiddelen
Visuele identiteit met logo, merknaam, tagline, socials templates
Twee jonge Rotterdamse ondernemers – die heilig geloven in de kracht van de natuur benutten voor het menselijk lichaam – zijn al een tijdje kleinschalig bezig met het experimenteren en zelf maken van gezondheidsproducten van Sea Moss. Dit is een zeewiersoort dat op verschillende plekken in de wereld gewonnen kan worden. Naast Sea Moss willen ze graag andere natuurproducten maken. En dat zo puur mogelijk om de positieve effecten hiervan te ervaren. Zowel cosmetisch als voedingsproducten. Tijd om op te schalen en het professioneel aan te pakken. Aan mij de vraag om een passende identiteit te ontwerpen.
“Ontwerp een huisstijl met logo, of beter gezegd: ontwikkel een krachtig merk dat laat zien waar we voor staan en waarmee we onze producten professioneel in de markt kunnen zetten en verkopen. Voor zowel mannen als vrouwen, met de kracht van moeder natuur aan onze zijde”.
Het merk gaat met haar visie en producten terug naar de oorsprong, terug naar de oerbasis van de natuur. Hun cosmetica en voeding dragen bij aan oergezond zijn. Vanuit deze kern bedacht ik de naam ‘Oerigine’. Oer: heeft te maken met ‘het begin’ en ‘oorsprong’. Als voorvoegsel geeft het aan dat iets heel oud of origineel is zoals in: Oerbos, Oernatuur, Oervolk, Oermens, Oerbron, Oergezond etc. Als 1 woord verwijst het natuurlijk naar het woord ‘origine’ dat ‘afkomst’ betekent, refererend naar de afkomst van de ingrediënten. Daarnaast verwijst het ook naar ‘origineel’ en ’onderscheidend’ zijn als merk. De naam klinkt bijzonder en origineel, en ligt ook nog eens lekker in het gehoor.
Het logo bevat verborgen blaadjes die ook doen denken aan een druppel crème of shampoo. Het bevat een positief lachende ‘e’, want van natuurproducten zonder rotzooi wordt je blij. Het logo heeft de juiste combinatie tussen ronde vriendelijke vormen en scherpe uiteindes. De scherpe uiteindes in de letters komen natuurlijk over en verwijzen naar uiteindes van takken en planten. Het is ook een stoer logo door de massa die het heeft. Het spreekt zowel vrouwen als mannen aan. De kleuren komen allemaal voor in de natuur en met het kleurenpalet kan onderscheid aangebracht worden op verpakkingen van voedings- en cosmeticaproducten.
Een onderscheidende en doordachte identiteit die een gezonde levensstijl aanmoedigt met focus op het 'oerproduct'. Een passende huisstijl waarmee Oerigine jaren vooruit kan en door kan groeien tot een krachtig oermerk. Oerigine is klaar voor de toekomst.