Klant
SWZ Zorg
Opdrachtgever
Full Frame (film- en contentstrategiebureau)
Diensten
Wervingscampagne, arbeidscommunicatie, campaign identity design, concept, grafisch ontwerp, advies
Communicatiemiddelen
Postercampagne, posters, social media en online advertentiecampagne
Samenwerkingen
Film en copy: Full Frame
Fotografie: Bjorn Staps
Award
BONK Award 2021 (categorie Beeldcommunicatie)
SWZ Zorg uit Tilburg ondersteunt mensen met een lichamelijke of meervoudige beperking en niet-aangeboren hersenletsel. In alle fasen en domeinen van hun leven, om zoveel mogelijk op eigen kracht mee te kunnen doen. SWZ wil waarde toevoegen aan het leven van mensen met een beperking. Dit doen ze door merkbare mensgerichte zorg te bieden en samen de mogelijkheden van de cliënt (en haar eigen werknemers) te ontplooien.
Hoe werven we nieuwe potentiële werknemers die bij ons passen? Hoe kunnen we ze zowel offline- als online prikkelen voor ons te willen werken?
Full Frame ondersteunde SWZ Zorg in de zoektocht naar hun ‘why’. Dat zit ‘m in het verleggen van grenzen verleggen van jezelf, je collega’s en je cliënten. Met dit uitgangspunt hebben we samen een nieuwe wervingscampagne ontwikkeld. ‘Verleg de grenzen’ was de prikkelde en ladingdekkende kernboodschap om nieuwe potentiële werknemers uit te nodigen en ze kennis te laten maken met SWZ. Door middel van realistische fotografie (en film) tonen we de uitdagingen en mogelijkheden van het werken bij SWZ op een intieme manier, want emotie is belangrijk. We komen letterlijk dichtbij: laten de glimlach zien, het zweet en de tranen. Gevoelig, rauw en realistisch. Het laat zien hoe SWZ medewerkers hun eigen grenzen verleggen én die van hun collega’s en cliënten. Op social media stellen we ook een aantal werknemers voor met een persoonlijke quote.
In opdracht van Full Frame mocht ik het grafische deel van de campagne bedenken en ontwerpen. De focus kwam visueel te liggen op grenzen verleggen, de ruimte pakken en dynamiek. Afgeleid van het bestaande logo ontwierp ik o.a. een dynamische grafische beeldtaal van verbinding zoekende cirkels die vrij en overal toepasbaar is. Ook het gekozen lettertype is ongebruikelijk in de zorg en staat symbool voor ‘grenzen opzoeken’. Het fungeert als een belangrijke identiteits-drager van de campagne.
Zowel online als offline, deze multimediale wervingscampagne heeft het allemaal. Concept, uitvoering, film, fotografie, posters, social media en online advertentiecampagne.
Het resultaat is een rauwe, realistische en dynamische campagne waarbij de kijker van dichtbij te zien krijgt hoe veelzijdig, kwetsbaar, liefdevol, lonend én nodig het werk bij SWZ Zorg is. Deze campagne schuwt niet om de zware en soms onverwachtse kant van zorgwerk te laten zien.
De resultaten overtroffen alle verwachtingen: alleen al op Facebook en Instagram werd via de awareness film meer dan 8.000 keer doorgeklikt naar de campagnepagina! Ook op de owned kanalen en onder SWZ-personeel is de campagne talloze keren gedeeld.
BONK award – communicatieprijs
Dit project van Full Frame is uitgeroepen tot beste beeldcommunicatie werk uit Brabant van 2021.