Mijn kernkwaliteiten

SPARREN EN MEEDENKEN

Het liefst word ik zo vroeg mogelijk betrokken bij een project, als alles nog bedacht en uitgevoerd moet worden. Ik hou van sparren en meedenken, want ik werk niet voor je, maar mét je. Ik geloof dat we samen meer kunnen bereiken. De rebranding van Lacet is een goed voorbeeld.

GEEN PRODUCT– MAAR MERKDENKER

Als merkdenker denk ik graag mee over het bouwen van je merk. Ik benader je organisatie als een merk en help je bij het op tafel krijgen én tonen van relevante authenticiteit. Alles draait om bieden van toegevoegde waarde, bovenop je product of dienst. Het is hierbij cruciaal om goed te weten wie je bent en waar je voor staat, en dit door te voeren in alle communicatiemiddelen. Zie de rebranding van Lacet chalets.

BRANDING DOOR GRAFISCH ONTWERP & CONTENT

Alle communicatiemiddelen – inclusief de grafische vormgeving en de tone-of-voice – beïnvloeden het beeld dat mensen hebben van je merk. Het is mijn specialisme een gewenst beeld over te brengen dat aansluit op het verhaal van je merk en het te representeren. Hierbij zet ik consequent de juiste toon, boodschap en visuele karaktereigenschappen in. Pas dan gaat je merk leven bij je doelgroepen. Bekijk de branding van bpm bouwprojectmanagement.

BEST PASSENDE COMMUNICATIEMIDDELEN

Ik zie het als mijn taak om je vraag en beoogde doelen kritisch te analyseren en vervolgens advies te geven over de best passende communicatiemiddelen. Want is een folder wel écht de juiste oplossing op jouw vraag? Soms kan een folder beter een website zijn, of een slimme mix van communicatiemiddelen. Een goed voorbeeld is de campagne/visuele identiteit Klushuizen Schiedam.

ALLROUND EN FLEXIBELE GRAFISCH ONTWERPSTUDIO

Ik geloof in compacte en flexibele organisaties en durf over de grenzen te kijken van mijn eigen vakgebied. Ik beschik over een breed en betrouwbaar partnernetwerk van experts voor aanvullende creatieve vragen. Op deze manier kan ik flexibel inspringen op allerlei vragen en creatieve opdrachten. De websiteontwikkeling van bpm bouwprojectmanagement is een mooi voorbeeld.

GRAFISCH ONTWERP ALS TOOL VOOR VERBINDING

Persoonlijke smaak is nooit leidend voor het ontwerp of vormgeving. Bij mij staat je doelgroep/de eindgebruiker centraal. Op basis van analyse verplaats ik mij in je doelgroep om impact te kunnen maken. Grafisch ontwerp wordt ingezet als tool om verbinding te maken met je doelgroep en uiteindelijk voor het succes van je merk. De branding van Dordtse Helden is hier een goed voorbeeld van.

ONCONVENTIONELE EN GRENSVERLEGGENDE OPLOSSINGEN

Ik ben goed in het bedenken van passende, soms onconventionele oplossingen. In alle mogelijke materialen, in elke mogelijke vorm. Hierbij denk ik niet in hokjes en inspireer mijn opdrachtgevers om de grenzen te verkennen van de mogelijkheden. Waar het past gaan we daar samen net zo graag overheen. Altijd in dienst van het project. Zie het boek over de West-Kruiskade Rotterdam of het boek voor Boskalis.

HOE EENVOUDIGER, HOE KRACHTIGER DE VISUELE COMMUNICATIE

Kwaliteit zit in eenvoud, waaronder meerdere lagen schuilgaan en is meer dan een uiterlijke stijl. Het gaat over het inzichtelijk maken van complexe vraagstukken. Hoe eenvoudiger, hoe krachtiger de visuele communicatie. Door het overbodige weg te laten worden grafische ontwerpen begrijpbaar voor je doelgroep. De brochure Help een Q-team! is hier een goed voorbeeld van.

ONDERSCHEIDEN MET PAPIER, MATERIAAL EN AFWERKING

Tactiliteit speelt een belangrijke rol in mijn werk. Ik besteed dan ook veel aandacht aan het uitzoeken van de juiste papiersoorten en materialen in mijn eigen uitgebreide assortiment. Ik wil mensen raken bij het voelen, zien, ruiken en soms zelfs horen. Het ondersteunt en versterkt een grafisch ontwerp of concept. Ik ben ervan overtuigd dat er behoefte blijft aan het fysieke, juíst in het digitale tijdperk. Sterker nog: digitaal en analoog kunnen niet zonder elkaar. Zie hier het boek voor Boskalis.

NAAST GRAFISCH ONTWERPER BEN IK JE BETROKKEN ONTZORGER

Ik wil jouw betrokken ontzorger zijn en begeleid graag het totale proces tot en met de realisatie en nazorg. Aandachtspunten zijn planning, communicatie, verwachtingen, levertijden, productieproces en kwaliteitsbewaking. Ik streef naar een optimale samenwerking tussen alle betrokkenen (fotografen, illustratoren, drukkers etc).

OPEN VIZIER, GEÏNSPIREERD EN OP DE HOOGTE

Voor mij is grafisch ontwerpen een missie. Niet zomaar een baan van 9 tot 5. Het is een manier van leven. Ik ben nieuwsgierig en doe altijd en overal inspiratie op. Ik lees veel, ga naar lezingen, events en musea. Op deze manier blijf ik mezelf verbeteren en blijf ik op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in mijn vakgebieden.